wat charme doet

Een fraai draaikontje

Wat draait en wandelt en wentelt daar nu plots voor m’n ogen
Wat lijkt de vorm zo wonderwel de gracieuze draai te volgen
Hoe dit fraaie bewegen
nu plots 't gewone beeld komt te vullen
Waarom niet vaker? zoveel gratie, ongedwongen vertoon

Rondom mij de etalages van lingerie, fijne stoffen, kleren
fraai flaneren frisse dames door de straat
Iets wonderlijk verwachtte ik niet
En nu, nu ik dit fraaie draaikontje zie wentelen en keren
Deze volle en toch licht gesneden billen  
Het vervult met welbehagen en genoegen
Gewoon dit even te mogen zien

Voor een winkel vol vrouwelijke geheimen
Ziet ze m’n blik en m’n glimlach spiegelen
Ze volgt m’n ogen en ontdekt de bron van 't stil genoegen
En haar ogen, eerst open en vrolijk
Had ik in diezelfde ruit gezien
Trekken samen

Zij schouwt, zich draaiend hoed en baard en lange mantel
oude viespeuken vlammen die ogen 

Waar heb ik dat verdiend
Wijl ik enkel dat fraaie draaikontje bewonderen wou
Gewoon kijken, niet aanraken, 
slechts bewondering voor één zo een fraai wezen
 in de doffe winkelstraat
Bart Haers
donderdag 5 februari 2009

Reacties

Populaire posts