Na het optreden


Sonoor

Wat klonk die stem
Hoe klonk die melodie
Wat was het genieten
Waarom is het over

Hoe een stem klinkt
Wat die stem met ons doet
Waar voert die ons heen
Waarom blijven we hopen
Haar opnieuw te horen
Die sonore klank

Geil was het niet
Evenmin verleidelijk
Of temend maar
zelfbewust
En toch betoverend

De stem sprak de taal
Niet foutloos
Maar het was wel begeesteren

Wie zal het meten
Een schone stem
Welluidend en nog iets
Maar ik weet het niet te noemen

Je stond daar
Half in trance en bereid
Alles uit de kast te halen
Om te zeggen
Wat je wilde zeggen
En of het klonk
Het blijft naklinken
Welluidend en sonoor

b Art

Op straat hoorde ik een stem, die nu net niet welluidend klonk en ik dacht terug aan andere stemmen die me wel bevielen. Vandaar

Reacties

  1. Lijkt me ook in verband met je andere artikel: Theatrale expressie.....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zorgde voor inspiratie, maar al gezegd, het was een stem op straat die me schril voorkwam en nijdig... en dan ja, dan ben ik weg natuurlijk.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts