Vederlicht




APM


Geen ballast

De weg is lang geweest
wat we zagen en beleefden
dragen we om en om
de beelden blijven hangen
maar storen doet het niet

Je vertelde me, dat je het nog wist,
hoe je de kamer in kwam gezweefd
na gevonden roes
dat je me zag liggen
slapend of toch niet helemaal

Wilde je je neervlijen naast me,
dan moest je me eerst goed
krijgen, want een dwarsligger, tja
maar ik had je bewegingen gevolgd
en liet me gewillig draaien,
ten ging niet vanzelf

spelletjes die blijven duren
gedachten die geen einde nemen
verwachtingen die onverwacht
weer de dag gaan kleuren
want het licht komt weer

Weegt wat was echt op ons,
belet het ons te kijken
en na te genieten
ook na zoveel tijd

je staat weer voor me
nadat je in keuken glazen en bubbels
was gaan halen om nog even
door te gaan

Ik koesterde het toen,
net als jij, ik weet dat
maar ook nu is er enkel
genoegen om dat moment

wat volgde waren de dingen des levens
was de weemoed te snel af
zodat ik terugkijken kan
wel wetend dat het jammer en helaas
geen vervolg kreeg maar het bleef
nazinderen, bleef goed
er was wel even pijn, maar die verdween
er was een litteken
maar het werd een ereteken

b Art




Reacties

Populaire posts