wat er leeft tussen ons

APM


Zielenheil

Het ligt niet meer in Gods hand
of we ons goed voelen
of we blij zijn met het leven
of we kunnen genieten

Het ligt, denk ik dan, met u
aan mezelf
gelukkig zijn is een gave
waar we aan moeten werken
waar niets voor mag wijken

Vaak zien we niet wat mensen
voor ons kunnen blijken
want als we het over de liefde hebben
dan nog gaat het niet altijd over
wat er zich tussen mij en die andere
aan stromen beweegt

Soms sta ik alleen op de golfbreker
waan me kapitein op het schip
vergeet de bemanning en vaar op eigen gezag
maar krijg dan wel muiterij, geen ontzag
want ze zijn het niet eens

Hoe vaak zijn we blind, vraag je mij
voor wat je betekenen kan
voor die ander, die je nabij wil zijn
je verkent intussen de ruimte tussen ons


b Art

Reacties

Populaire posts