Adieu France, jolie France


APM


Wassen popje, adieu

Platenhoes, zoals er wel eentje rond slingerde in de platenbak
thuis. 
Je stopte, je begon opnieuw
Je zong van de pianist
Die staande de toetsen ramde
Vuurballen rondstrooiend, rock ‘n roll
Je zong zo vaak
Liedjes die anderen schreven

Slaap, mooie France, je lange slaap
Je was een illustratie van het leven
Je was het meisje dat ons deed kijken
Uitkijken naar een andere France
Je werd ouder, zong nieuwe liedjes
Werd een ander

Zoveel helden staan ons bij
Zangers met woeste haardos,
Meisjes die ons inkapselen
Gitaristen, drummers, toetsenlui
Zoveel en toch blijft de fan
Ze allemaal trouw
Volgt hun gaan en staan
Van de ochtend tot de avond
De een loopt achter K3
Een ander zweert bij Arno
Velen lopen vol van twee meisjes Raymond

Ik zag jullie graag, sommige
Hoorde graag een liedje van jou
Nostalgie en stil geluk
Een wassen popje bij de hand

Ach, je hield van het leven
Maar wie niet,
Je verloor je geliefden
Aan een voortijdige dood
Verdween uit de publiciteit
De herinnering bleef
Het liedje dus,
Jou kende, ken ik niet
Hoeft ook niet
Ik zag Jo Lemaire zingen
Meer dan ik het hoorde
Vond het prettig en ook wel triest
Want ze kon zoveel meer

Nu je bent gegaan,
Zal je liedje blijven meegaan
We zullen het zingen,
Wandelend langs het strand,
Wachtend in een koffiehuis
Ergens verloren onderweg
Zoals liedjes ons bezoeken

Een melodie, een stem, een vreugde
En ik zal denken aan de ijslollies
Aan een middag op het strand
Een avond in een danstempel
Aan die keren dat het leven ons bezocht
Aan die meisjes die ik heb bemind, nog bemin

b Art









Reacties

Populaire posts