Krant meldt: seks voor het plezier




APM




We doen het voor het plezier




Da Ponte en Mozart wisten het al,
iedereen doet het en liefst
op aangename wijze. 
Zij keek in of naar mijn ogen
Zocht iets, vroeg niets
Bevroedde mijn gelukzaligheid
Zegde iets over prachtige glans

Ook ik keek naar haar,
Zag hoe haar mond en lippen
De lijnen zachter waren
En een glans in de ogen
Die ik maar zelden zag

Waarvoor doen het nu?
Uren later stelde ze me de vraag
Wandelend langs de promenade
Met zicht op zee
Waarom trek ik je aan
Waarom wil je mij kussen
Muilen, zeggen anderen?

Om der wille van de smeer
Likt de kat de kandeleer?
Ze glimlachte, keek beteuterd
Wenste iets beter
Ik vond dat ze ook eens
Iets mocht zeggen

Waarom vind je het fijn
Vroeg ik haar
Maar ze keek me aan,
Voldaan nog steeds
Te veel om te zeggen

Plezier of lol?
Het zijn niet de woorden
Soms denk ik te willen,
Hoor ik
Terwijl ik later voel
Dat het niet je dat is
Dan komt er toch dat moment
Dat alles wegvalt, alleen jij en ik
De aarde en de hemel zingen
Ik hoor liederen
Ik voel me zweven
Maar het alles is te weinig gezegd

Zoiets is het ook voor mij
Fluister ik haar toe
Wijl we in een duinpan
Genieten van de zon
En het is nog te fris
Om kleren uit te trekken
Warm hebben het wel
Het verlangen groeit
De verwachting bloeit
Het gelaat gloeit

Ach, banaal is het alles wel
Iedereen beleeft zoiets wel eens, vaak genoeg
We doen het toch allemaal of toch bijna iedereen
Mag men hopen en toch
Moet de krant melden
“we doen het voor het plezier”
Daarmee is toch niets gezegd

b Art



Reacties

Populaire posts