Oud worden, de mooie zaak


APM


Tijd en oord van rust

Heilige Elisabeth, patrones van zorg voor
armen en zieken. Cholerabron in Dresden.
Rustoord waar mijn moeder verblijft
draagt naam van Heilige Elisabeth
viert haar feest elk jaar op 17 november.
Voor er Corona was
Zag ik mijn moeder vaak genoeg
Waren we tevreden over de verzorging
Kenden we er wat mensen

Corona veranderde veel
Bezoeken was niet langer toegestaan
Begrijpelijk en toch wel eens lastig
Maar ook geruststellend

Telefoneren met beeld
Het kon en ik zag die mensen
Die zorgen voor onze oude ouders
Altijd weer zonnig en fris

Met kan veel zeggen over chaos
Over gebrekkige middelen
Maar het ene rustoord is het andere niet

Respect? Natuurlijk
Maar wat is het, dat respect?
Vriendelijk bejegenen
De regie in hun handen laten
Hen onze waardering overbrengen

Het is wellicht geen pretje
Toch zag en zie ik die mensen nog genieten
Al ontberen ze hun glaasje wijn
En de gesprekken met bezoekers

Oud worden, het is een mooie zaak
Maar niet altijd even aangenaam
Toch zie ik hoe mijn moeder
Hoe dan ook nog glimlachen kan
Het is minder, veel minder dan vroeger
Maar het blijft een glimlach
En er is de herinnering
Aan onze vitale en strijdbare
Kommerende moeder
Nu verblijft ze in een oord van rust

b Art

Reacties

Populaire posts