Gelukzalig welbevinden





APM



Welbevinden



Pieter Bruegel de oude, winterlandschap met
schaatsers en vogelnkip. Illustratie voor een
gedachte over welbevinden? Voor mij wel. 
Was je ooit gelukkig? Echt Gelukkig?
De vraag kwam over me heen
Als een zoete golf,  een weldadige stroom
Zoveel interesse toonde niemand

Jawel, ongelukkig was ik wel eens
Maar ook momenten van geluk
Kan ik op mijn conto schrijven
Want geluk, daar gaat het dus om

Maar ging het om euforie?
Om het eufore gevoel
Niet zomaar
Het ontbreken van pijn
Of verborgen ongemak

Welbevinden?
Voor geluksbrengers volstaat het niet
Want het gaat om geluk
Het opperste geluk
Wat dat ook mag zijn

Want ik kende het geluk
Of dacht even
“Verweile doch, du bist so schön”
Dan laat ik het niet schieten
Vergeet ik het niet meer

Doch welbevinden,
Een weten dat het goed is
Een zekere zelftevredenheid
Een besef de zaken meester te zijn
Gaat het gelukkige moment vooruit


b Art

Reacties

Populaire posts