sensueel verpozen

 



APM

 


 

Sensuele lach

 


 

Alfred Stevens (1823 - 1906)
La Parisienne Japonaise

Het gaat over schaamte in de studio

We horen hoe waanwijze mensen

Ons onbewogen vertellen

Dat naakt zijn en beginnen

Niet voor iedereen weggelegd is

Of net wel natuurlijk

 

Naakt voor de spiegel sta je te kijken

Naar je boezem en je heupen

De heuvel onderaan je lichaam

Een toefje donker dons

Je vond je clitoris lang geleden

Streelt met je duim

Je wijsvinger gaat lager

Zo inspecteerden ze zichzelf

En hun geliefde, las ik in een boek

Maar ik mag enkel kijken

Je wil jezelf voelen

 

Ik volg je bewegende vingers in de spiegel

Je verbergt niets, beroert je tederste

Je bent bevrijd voor het heftigste

Je neigt en nodigt me  

Nader tot u

 

Je lach klinkt

Verrast kijk ik naar je

Het verlangen toon je

Schaamteloos

Je lach klinkt niet vrolijk

Noch bitter of ongedurig

Je lach klinkt

Je ogen blinken

Je steekt je arm uit,

Naar mij, achterwaarts

Ik kom je nader

Je lach klinkt niet meer

Je ogen lachen, je lippen, je tong

Naast je sta ik

En we inspecteren elkaar

Onze blikken beroeren elkaar

Liefdevol

Klaar

 

b Art

 

 

Reacties

Populaire posts