IJskoorts

 


APM

 

 


IJskoorts


 

Deze roman is te lezen 
op de website DBNL

Heerlijk koud jaagt de wind

Tussen de huizen en woonblokken

Maar ik voel het even niet

Want de IJskoorts heeft me aangeraakt

Al weet ik niet of ik nog kan

Schaverdijnen

 

Begon het op schaatsjes

Met twee messen per schaats

Dan werden het ijsdansschaatsen

Want de snelle jongens

Daar moet je vaak voor trainen

 

Nu eens op de kreek,

Dan weer op de Kranepoel

Het koude weer, de omgeving

Het zingen van het ijs

Bezorgen me nog steeds koorts

 

Kwam de winter dan binnenwaaien

Dan groeide het verlangen

Op het ijs te gaan jagen

Op trage schaatsen weliswaar

Het net nog maagdelijke ijs

Vol hiërogliefen glijdend

 

Hoe kan men die vreugde meegeven

Terwijl alle vreugden

Zo banaal werden

En dus is schaatskoorts

Maar een overdrijving

Bij gebrek aan winters.

 

b Art

Reacties

Populaire posts