Fraai te zien


Schoonheid

Meisje in jurk


Ik liep gewoon voorbij een boetiek
Meisje bekeek zich in spiegel
Zocht naar de fraaiste houding
Voelde zich mooi
Maar wist niet hoezeer

Een duim opsteken?
Ik deed het maar
Niet wetende dat een gebaar
Wel eens gelezen wordt
En ook nog eens een keertje begrepen

Dus wenkte ze me
Keek even over m’n schouder
Zag niemand en ging binnen
Kreeg artilleriegeschut
Of ik het mooi vond
Maar in duizend woorden en syllabes

Geluk is een jurk
Heet een nieuw boek
Ik las het niet
Maar als ik haar zie,

Zich kronkelend
Zoeken of het zit
Past of verfraait
Kan ik maar duimen

Maar er hingen er nog zes
Dus had ik even mijn werk
Kijken, voelen en luisteren
Want zwijgen doe je niet
De sensatie

Als bij de oogarts
Groter, kleiner, ik zie het beter of net niet

b Art

Naar aanleiding van een gesprek over :


Reacties

Populaire posts