FOMO! non ego



APM



Angst iets te verliezen


Côte du Granit Rose, Côte d'Armor in Bretagne.
fraaie landschappen en blij ze gezien te hebben
maar als iedereen er komt, verliest het charme en
kleur. Maar ja, de Bucket list? Weg ermee
De dagen korten en avonden komen vroeger
Het licht taant en de lucht grauwer
De verwachtingen vervagen
De kleuren en geuren vergeten

Het zomeren
Uitbundig en ongeremd
Vergaat

Haalde u het onderste uit de kan
Hebt u elk moment aangegrepen
Heeft u het gevoel ten volle te genieten
Te hebben genoten van het vlees?

De dagen zijn gekomen en gegaan
Vaak regende het klachten over
Onherstelbare droogte
Over een verandering van het klimaat
Over ons domme potverteren
Met olie en kolen
Maar we mochten wel gratis vliegen

Ach, de hypocrisie is nooit ver weg
Bij mensen die de wereld veranderen
Bij mensen die menen te weten
Dat het allemaal helder en klaar is

Zij doden het avontuur
Zij maken de reis overbodig
Het genieten van het onverwachte onmogelijk
Weten niet het moment te grijpen
Zij vertellen ons wat moet
In steen gebeiteld

Van God los
Wil ik hen niet meer horen
Want ze weten niet wat leven kan zijn
Dat zelfs het algoritme van het leven
Het leven niet is

Tja, ik ben ik Candide niet
Maar nu de herfst nederdaalt
Met nog vele stonden in ’t verschiet
Weet ik al waar ik zal vinden
Die momenten van intens geluk
Proeven van het vlees
Strelen en gestreeld worden

Je zal mij verleiden
Ik zal jou meevoeren
We zullen het geluk bij het haar grijpen
Ik zal je boezem laten bloeien
Jij zal mij verhevigen
Ondanks het zwakker wordende licht
We hebben aan elkaar genoeg
Maar laten elkaar ook weer los

Angst iets te verliezen
Jou te verliezen in de ochtend
Maakt het allemaal wat bitter
Dus wijs ik die af, die angst
Kome wat komt
Maar niet volgens de regels der zedenmeesters
Niet van hen die ons schier beesten
Durven te noemen, alleen bezig
Met de eigen fallus, ‘t eigen knopje
Niet van die moralisten
Die menen dat we geen fouten mogen maken
Niet van die wijsneuzen
Die beweren dat het er niet toe doet
En niet naar hen zullen we luisteren
Die ons dwingend diets duiden
Dat het niet meer kan, gewoon leven
Want we zullen alles verliezen
Laat maar, we weten het allemaal wel al
Maar het is net zo onwaar als de gedachte
Dat jij en ik nog eens een nestje zullen bouwen


b Art

Reacties

Populaire posts