Kunst van het verlangen

APM


Mijn Verlangen


Waarom niet even verwijlen dit hof van
plaisance in Madrid, gebouwd om een
koning ver van regeringszaken weg te nemen.
Je gaat er flaneren en je komt tot rust,
ondanks de gezellige drukte. 
Weet ik wel waar ik naar lang
zal ik weten wat ik erlangen mag
verlangen vult onze dagen
en toch, wat het is, blijft wel eens vaag

Het heeft geen naam
denk ik, weet ik, maar toch
als je het me nu vraagt,
een kus, een intieme omgang
zonder gezeur en problemen
lijkt dan met stip op één

En toch, ik wil dus geen gezeur
weet niet (meer) of ik niet zeur
wil geen sores en zorg er wel eens voor

We willen rust en vrede en genot
we weten wat we willen
keihard genieten

Echter, helaas, genieten overkomt ons
als we het niet verwachten.
we bereiden feestjes
willen alles perfect
maar het blijft zo opgedraaid
zo stroef en stram
onecht

Laat maar waaien denk ik dan
want net dan komt er iets op me af
al hoop ik wel eens iemand te plezieren
met wat aandacht, een grap en een lach

Wat ik verlang, ligt niets vast
het zijn geuren en kleuren,
landschappen of een mens
die plots iets betekenen kan,
voor wie ik iets betekenen kan
Meer is het niet


b Art

Reacties

Populaire posts